سوالات متداول جاروبرقی رباتیک

1جاروی رباتیک چیست؟
جاروی رباتیک یا نظافت ربات خودکار یک جارو و تی کش برقی کوچک و دایره ای شکل با قطر 30 سانتیمتر ( حدودا) و ارتفاع 8 سانتیمتر (حدودا) می باشد. جاروی رباتیک قابلیت پیمایش خودکار دارد و تمامی نقاط منزل را می پیماید و نظاقت میکند بدین معنی که آشپزخانه، اتاق خواب ها، پذیرایی ، حال یا نشیمن در محدوده ی حرکت روبات قرار میگیرند. جاروهای روباتیک کارخانجات اکووکس همگی قابلیت بالا رفتن ازلبه های فرش را دارا هستند. به زبان ساده تر جاروهای رباتیک اکووکس ازروی کف پوش های سنگی، موزایک، سرامیک، لمینت، پارکت و دیگر سطوح سخت به راحتی روی موکت و فرش می روند تا عملیات نظافت را انجام دهند. این روبات ها پس از انجام نظافت منزل که معمولا 100 تا 120 دقیقه طول میکشد (نسبت به سایز محیط) به جایگاه شارژ خود بازگشته و شروع به شارژ مجدد می نمایند. به زبان تخصصی تر جاروبرقی های رباتیک، نسل هوشمند جاروبرقی میباشند که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و بدون دخالت انسان عملیات جارو کشیدن منزل و فضاهای مورد نیاز را بطور خودمختار انجام میدهند. که بعدها در سال 2011 قابلیت تی کشی همزمان نیزبرای اولین بار در دنیا به ربات جاروهای اکووکس اضافه گردید. قابل ذکر است سیستم الگوی نظافت در ربات جاروهای دی بت اکووکس با گذشت زمان متنوع گردید به گونه ای که مدل های ابتدایی دارای الگوی نظافت های راندم یا زیگزاگ و دورانی یا نقطه ای بودند و بعدها در مدل های کنونی قابلیت استفاده از الگوی راندم هوشمندانه و الگوی نظافت برنامه ریزی شده را دارا گردیدند. همچنین قابلیت مپینگ یا نقشه برداری فضا به مدل های سال ۲۰۱۷ به بعد اضافه گردید. که قابلیت کنترل از راه دور بوسیله موبایل و مدیریت برنامه ی جاروکشی بوسیله اپلیکیشن را برای اولین بار در صنعت روبات جاروها بدست آورد.
2جاروی رباتیک چه سایزی از زباله را جمع آوری می کند؟
دهانه ورودی زباله ی دی بوت به اندازه ی سایز دهانه ی جاروبرقی های معمولی است و قدرت جمع آوری زباله به اندازه ی یک باتری نیم قلم را دارد، از طرفی فیلتر های دی بوت قابلیت جذب گرد و غبارهای خیلی ریز را نیز دارند.
3آیا جاروی رباتیک همانند جاروبرقی های معمولی توان انجام تمیز کردن فضا را دارند؟
بله، دهانه ی جاروبرقی های رباتیک به بزرگی دهانه ی مکش یک جاروبرقی معمولی میباشد. ولی سرعت جارو کشیدن جاروی رباتیک در مقایسه با جاروبرقی با دست کمتر است و جاروی رباتیک این عیب را بوسیله ی نظافت مستمر و هر روزه پوشش میدهد، یعنی ربات جاروهای اکووکس یک منزل 130 متری را طی دو روز کار به تمیزی کامل میرساند و ان تمیزی را با کار کردن مستمر حفظ می کند. جاروهای رباتیک به دلیل سایز کوچک و برنامه ی مرتب نفاظتی، به طور جامع تر و دقیق تر عملیات جارو کشی را انجام میدهند و برای دیدن تاثیر باید به ربات خود نسبت به سایز فضا وقت کافی داده شود ولی در کل پس از سه تا هفت روز خرید نظافت کامل تری را شاهد خواهیم بود و این کیفیت نظافت مستمر خواهد بود. از طرفی دیبوت دو برس کناری دارد که زباله ها و گردو غبار را به سمت دریچه مکش جارو هدایت مینماید. از طرفی دریچه ی مکش زباله نیز دارای برس غلطکی می باشد که خود یک جمع کنند ه ی موهای چسبیده به فرش (خورد فرش رفته ) خیلی خوب میباشد.
4الگوی نظافت رندم هوشمندانه چیست؟
حالت رندم هوشمندانه یک تکنولوژی انحصاری در دست کارخانجات اکووکس رباتیک می باشد و به گونه ای باعث میشود که الگوریتم پیمایش بر اساس ساختار محیط میباشد و الگوریتم نظافت بسته به محیط اسکن شده تغییر مینماید. این تکنولوژی همراه با سنسورهای گرد و غبار می باشند و باعث میشود روبات در مکان های پر گرد و غبار وقت بیشتری را برای نظافت بگذراند.
5آیا جارو برقی های روباتیک زیر مبل یا تخت میروند؟
ربات ها به دلیل داشتن قطر کم قابلیت دسترسی به زیر مبل و تخت های با ارتفاع 10 سانتیمتر را دارند، همچنین ربات جاروها با داشتن برس های کناری، به راحتی چهار ظلعی ها را گوشه به گوشه جارو می کنند.
6آیا جاروبرقی های ربات میتوانند از روی زمین به روی فرش بروند یا از روی فرش به روی زمین یا موکت بروند؟
ربات جارو های اکووکس قابلیت بالا رفتن از سطح زمین به روی فرش و موکت تا ارتفاع دو سانتیمتر را براحتی دارند.
7 آیا ربات جاروهای هوشمند قابلیت رفتن به اتاق ها را دارند؟
بله، سیستم هوشمند ربات های اکووکس قابلیت شناسایی محل را دارند و می توانند حتی از درگاه اتاق ها تا ارتفاع دو ساتنتیمتر کمتر باشد عبور کنند. ربات های اکوکس وارد اتاق شده و بعد از انجام نظافت خارج خواهد شد. ولی اگر درگاه ها بیشتر از 2 سانتیمتر باشند، ربات باید به صورت دستی توی اتاق قرار بگیرند.
8اپلیکیشن اکووکس چه قابلیت هایی دارد؟
اپلیکیشن دسترسی به تمام قابلیت های ربات جارو را در کنترل صاحب آن قرار میدهد. این قابلیت ها شامل مشخص کردن زمان استفاده (تایمر)، تنظیم مد نظافت، بازگشت به شارژر و همچنین کنترل حرکت ربات بدون حضور در محل را دارا میباشد.
9آیا قطعات یدکی این ربات ها برای خرید موجود میباشد؟
شرکت اکووکس رباتیک به عنوان مطرح ترین برند وسایل هوشمند خانگی در دنیا، به شما مژده میدهد که قطعات یدکی تمام مدل های ارایه شده تا ده سال بعد از انقضای تولید در بازار موجود خواهد بود.
10روش استفاده از ربات جارو اکووکس چگونه است؟
به سادگی زدن یک دکمه! فقط باید ربات خود را مرتبا تمیز کنید تا عمر روبات بالا رود و بهتر کار کند.