گزارشی از مایک کزدی

روبات RAYBOT تولید کارخانجات اکووکس در شهر کانتون ایالت اوهایوی آمریکا، یک ربات سازگار محیط زیست برای شستشوی پنل های خورشیدی.

شرکت اکووکس روباتیکس واحد مستقر در کانتون اوهایو نمایندگی آمریکا، اعلام داشت که روبات شستشوی پنل بدون نیاز به آب این کارخانه با نام رٍیبوت (RAYBOT) برنده ی افتخاری جایزه ی جهانی خلاقیت سی ای اس در سال 2015 شد.

 

 

محصولات شرکت کننده در برنامه ی سی ای اس توسط نخبگان طراحی صنعتی مستقل، مهندسان و اعضای تجارت رسانه قضاوت می شوند و فوق العاده ترین طراحی و مهندسی در آخرین دست آورد های صنعت لوازم خانگی الکترونیک در 28 دسته محصول را انتخاب می کنند.روبات ستشوی پنل خورشیدی کارخانه اکووکس با نام ری بوت موفق به کسب مقام اول در زمینه ی تکنولوژی برای دنیای بهتر شد.
روبات رٍی بوت اکووکس یک روبات سازگار با محیط زیست می باشد و به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به صرف انرژی پنل های خورشیدی را تمیز نماید. قابلیت نظافت پنل های فتوولتاییک صنعتی و خانگی را تا زاویه ی 75 درجه دارا می باشد. روبات شستشوی پنل ری بوت با دقت روی پنل ها جارو می کشد، باد میزند و سپس با مکش درونی مابقی گرد وخاک و کثیفی را پاک میکند و باعث می شود که بالاترین مقدار نور خورشید جذب پنل ها شود و بالاترین مقدار انرژی را تحویل دهند.
به گفته ی جف ملین مدیر ارشد بازاریابی شرکت اکووکس واحد کانتون اهایو واقع در آمریکا، شرکت اکووکس مفتخر است که چنین جایزه ی مهمی را در زمینه ی بهتریتن طراحی و مهندسی را کسب کند، وی افزود که پنل های خورشیدی یکی از سریع الرشد ترین محصولات تولید انرژی پاک در دنیا می باشد ولی خیلی از مردم فراموش می کنند که گرد و غبار و آلودگی با بلاک کردن نور خورشید باعث کاهش کارکرد این پنل ها می شوند. رٍیبوتٍ شرکت اکووکس با تمیز نگهداشتن این پنل ها باعث بهینه سازی کاربرد این پنل ها می شود.
جوایز نوآوری سی ای اس یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین در صنعت الکترونیک می باشد که بوسیله ی اتحادیه ی مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی امریکا (CEA) اسپانسر می شود و درسطح جهانی هر ساله از سال 1976 میلادی برای تولیدکنندگان خلاق این صنعت اجرا می گردد.
رٍیبوت کارخانه جات اکووکس در تاریخ 6 لغایت 9 ژانویه ی 2015 در نمایشگاه سی ای اس در محل دایمی نمایشگاه بین المللی لاس وگاس در قرفه ی سیستم های خودمختار واقع در ضلع جنوبی این نمایشگاه رو نمایی گردید. و برندگان این نمایشگاه جهت شرکت در نمایشگاه پرده برداری از آثار فوق العده ی نیویورک در تاریخ 11 نوامبر 2015 واقع در پاویلیون کلان شهر نیویورک به معرض دید قرار گرفت.
شرکت کنندگان بر اساس کیفیت مهندسی، زیبایی و کیفیت طراحی و قابلیت موثر بودن محصول ارزیابی می گردند. همچنین قدرت کاربردی بودن محصولات به طور مستقیم ارزیابی می گردد. محصولات برنده در این ارزیابی برنده شدن به معنی طراحی خلاقانه و نواوری در صنعت و پیشتازی در کیفیت محصول می باشد