کارخانجات اکووکس، پیشرو در صنعت ربات های خانگی قدم جدیدی در صنعت لوازم خانگی هوشمند با یونیبوت (UNIBOT) برداشتند. یونیبوت اولین ربات نظافت چی دنیا با توانایی مانیتورینگ حرفه ای می باشد.
امروز (2 سپتامبر 2016) شرکت اکووکس آلمان در نمایشگاه بین المللی IFA نسل جدیدی از ربات های هوشمند را به دنیا عرضه کرد. این ربات بطور زنده در بزرگترین نمایشگاه لوازم خانگی دنیا معرفی گردید. یونیبوت بی همتا، نظافت منزل و نظارت امنیتی منزل را با هم اقدام نموده است. اکووکس بوسیله ی این ربات به دنیا نشان داد که آینده ی منازل هوشمند به چه شکلی خواهد بود.

به گفته ی مدیر گسترش بازار جهانی شرکت اکووکس آقای دیوید کیان، سطح هوش و تنوع کارایی این ربات بیشتر از هر رباتی به آیندگان قول پیشرفت می دهد. وی افزود ما مفتخر هستیم که این پیشرفت را به دنیا هدیه دهیم و به مصرف کنندگان کمک کنیم که هوشمندانه زندگی کنند و از زندگی خود لذت ببرند. این گفته ی آقای کیان درواقع اشاره به شعار شرکت اکووکس یعنی “هوشمندانه زندگی کن و از زندگی لذت ببر” دارد.


ربات یونیبوت، حقیقت یک تخیل

یونیبوت عمل جاروکشی ، تی کشی، تصویه ی هوا و حراست منزل را با چندین قابلیت دیگر از جمله کنترل وسایل برقی منزل را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. این ربات مدیر منزل جدید، کیفیت و کارایی را با تکنولوژی نوین کنونی در دیبوت های جاروکشی، هوم بوت های تصویه ی هوا و تنظیم رطوبت اکووکس را در هم اقدام و به عنوان یک ربات پرتوان و کامل به جهان هدیه داده است. این قدم اکووکس راه جدیدی به سمت هوشمندانه کردن وسایل منزل به گونه ای که هم هوشمند و هم چند قابلیتی باشند را باز نموده است. در این مسیر اکووکس قصد دارد به جایی برسد که لوازم منزل از صرفا یک وسیله به همراهان خوبی در منزل تبدیل شوند.

در این نمایشگاه اکووکس همچنین مدل های جدید جاروبرقی رباتیک یعنی DR95 را معرفی نمود که قرار است در سال 2017 وارد بازار شود. این دیبوت دارای تکنولوژی جدید اسمارت نوی که انحصارا متعلق به اکووکس است را با قابلیت وصل شدن به تلفن های هوشمند اقدام نموده است.

این به این معنی است که چیزهایی که در قرن گذشته متعلق به تخیل بودند درقرن کنونی در حال شکل گرفتن به یک واقعیت می باشند. فانتزی که در آن منازل بطور هوشمندانه و سیستماتیک قابل کنترل و فانکشن از هر نقطه ی زمین می باشند. اکووکس به کمک آی اف ای امسال اولین ربات مدیریت منزل از راه دور را معرفی می کند و وورود خود را به دنیای ربات های فراهوشمند در اینده ی منازل هوشمند اعلام می نماید.